HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
İl Sağlık
Müdürlüğü bünyesinde; hasta hakları uygulamalarını il genelinde koordine etmek,
denetlemek, hasta hakları kurullarının kurulması ve çalışması ile internet
tabanlı hasta başvuru bildirim sisteminin çalışmasını sağlamak amacıyla Hasta
Hakları İl Koordinatörlüğü kurulur. İl koordinatörlüğü, yeteri kadar sağlık ve
genel idare sınıfı personelden oluşur.
İl koordinatörü:
Hekim,
sosyal hizmet uzmanı ya da psikolog öncelikli olmak üzere lisans mezunları
arasından İl Sağlık Müdürünün teklifi, Valiliğin uygun görüşü ve Bakanlığın
onayı ile belirlenir. Görevine aynı usulle son verilir. Görevini İl Sağlık
Müdürüne bağlı olarak yürütür.
İl koordinatörünün görevleri:
a)
Hasta hakları kurulunu kurar ve kurulun sekretarya hizmetlerini yürütmek
üzere yeterli sayıda personelin görevlendirilmesini sağlar.
b)
HBBS’ nin işleyişini ve kurul kararlarının uygulanmasını takip eder. HBBS’
de hasta hakları birim sorumlularının göreve başlayış ve ayrılışlarını takip
ederek yetkilendirilmesini sağlar.
c)
Kurulun toplanması, üye görevlendirilmesi ve üyeliğin sona ermesi gibi
kurulun çalışmasına ilişkin işlemleri yürütür.
d)
Birden fazla kurul oluşturulması halinde sağlık kuruluşlarının bağlı
olacağı kurul ile değişiklik taleplerini değerlendirir.
e)
Hasta hakları uygulamalarını il genelinde koordine eder ve bu konuda
danışmanlık yapar. Gereği halinde uygulamaları yerinde denetler ve hasta
hakları ihlaline sebep olabilecek hususları yerinde inceler/inceletir.
f)
İhtiyaç halinde ilde hasta hakları ile ilgili seminer, toplantı ve eğitim
düzenler.
g)
Kurul kararlarının özetini, başvuru tarihi, başvuru konusu, karar tarihi ve
sayısı ile sağlık tesisi ismi belirterek kişi isimlerine yer vermeden il sağlık
müdürlüğünün internet sayfasında duyurulmasını sağlar.
Başvurunuz
Hakkında:
Aldığınız
sağlık hizmeti ile ilgili olarak hasta haklarına ilişkin görüş, öneri,
teşekkür, sorun çözme ve şikâyet başvurularınızı https://hastahaklari.saglik.gov.tr/ adresinden yapabilirsiniz.
Başvurunuz öncelikle ilgili sağlık kuruluşu tarafından görülerek
değerlendirmeye alınacaktır.
Başvurunuzun
çözümlenememesi durumunda ya da sizin isteğiniz doğrultusunda il sağlık
müdürlüğü bünyesinde oluşturulan “Hasta
Hakları Kurulu” tarafından incelenerek hasta hakkı ihlali olup olmadığına
karar verilecektir.
Hasta Olarak
Haklarımız;
a) Hizmetten Genel Olarak
Faydalanma,
b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini
Seçme ve Değiştirme,
d) Mahremiyet,
e) Rıza,
f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti
Alma,
g) Dini Vecibelerini Yerine
Getirebilme,
h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,
ı) Ziyaretçi ve Refakatçi
Bulundurma,
i) Şikâyet ve Dava Hakkı
Hasta Olarak
Sorumluluklarımız;
a) Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
b) Yakınmalarını, daha önce
geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa
halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca
eksiksiz ve doğru olarak verme,
c) Hekim tarafından belirlenen
sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde
bulunma,
ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve
değişiklikleri ilgili yere bildirme,
d) İlgili mevzuata göre öncelik
tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
e) Personele sözlü ve fiziki
saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
f) Haklarının ihlal edildiğini
düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta hakları birimine başvurma.
Kurul Kararları
a)
ANTAKYA
1 NOLU HASTA HAKLARI KURULUNUN KARARLARI
Kurul Kararları (Antakya).xls
b)
İSKENDERUN
2 NOLU HASTA HAKLARI KURULUNUN KARARLARI
Kurul Kararları (İskenderun).xls